Електролітна заправка збільшить запас ходу електрокарів до 5000 км

Команда вчених з Університету Пердью (США) розробила безмембранну проточну батарею, яка за щільністю енергії у 10 разів перевершує літій-іонну і не вимагає багатогодинної підзарядки.

До того ж нова технологія дозволяє збільшити запас ходу електрокара у 8-25 раз: з нинішніх 200-600 км до 5 000 км.

Новий тип проточної батареї вже випробували на гольф-картах і навантажувачах. «Щоб продовжити запас ходу, досить регулярно заправляти акумулятор новою порцією рідких електролітів, – розповідають вчені. – Процес нічим не відрізняється від звичайної заправки автомобіля бензином».

Однородна технологія дозволяє виробляти електрони за рахунок окислення анода, пояснюють вони, додаючи, що на катоді при цьому запускається процес відновлення, і в результаті генерується потік енергії. За словами керівника розробки Джона Кушмана, завдяки цій методиці від проточного акумулятора можна отримувати рекордну кількість енергії.

«Зазвичай щільність енергії у батареї такого типу найчастіше не перевищувала 20 Вт-год/кг, тоді як у Li-Ion цей показник коливається в межах 130-140 Вт*год/кг – говорить фахівець. – Наш проточний акумулятор перевершує ці параметри у 5-10 разів”.

Після використання електроліт зливається – відпрацьовану рідину можна зарядити повторно на сонячній або вітровій електростанції, а також на гідроелектростанції.

Вчені заснували компанію IFbattery і запатентували розробку у 2017 році Протягом двох років Кушман з колегами тестував проточну батарею на гольф-картах і навантажувачах, а тепер планує встановити їй на електрокари та водневі автомобілі майбутнього.

«Міняти електроліт потрібно кожні 480 км, а після того, як автомобіль пройде 4800 км, потрібно буде замінити анод, – пояснює вчений. – Процес займе стільки ж часу, скільки заміна масла, і коштувати буде приблизно так само – близько $65».

Серйозною перевагою Джон Кушман вважає адаптованість технології до діючої інфраструктури. «Переобладнати існуючі бензозаправки під електрозаправні станції простіше, ніж встановлювати підзарядки для електрокарів і системи для водневих автомобілів», – переконаний він.

За прогнозами MarketsandMarkets, ринок проточних акумуляторів в найближчі чотири роки зросте до $5 млрд.

Проточна (редокс) батарея – це електричний пристрій зберігання енергії, що представляє собою щось середнє між звичайною батареєю і паливним елементом.

Джерело: EcoTown


Будьте у курсі останніх подій — підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook та канал в Telegram